03 September 2013

Kelebek Pasta

Bugün size çok hoşuma giden bir pasta şekli paylaşacağım :) Aslını isterseniz bunu nasıl akıl edememişiz diyeceksiniz :) Yuvarlak bir pastadan nasıl kelebek yapacağınızı görmek istiyorsanız yazının devamına göz atın :)

Zaten resmin üzerini gördüğünüzde yapılması gerekenleri görmüş oluyorsunuz. Kesim şekilleri aşağıdaki gibidir. Ben size kendimce bir iki tavsiye vereceğim. Pastayı kendim yapmadım ama mantığımı kullanarak yola çıkıyorum :)

Pastanın kekini kesmeden önce içini nasıl doldurmak istiyorsanız o şekilde doldurun; krema, meyve, reçel, çikolata falan filan :) Kesmeden önce bunu yapmanızı şu sebepten söylüyorum, içinin dolulukları eşit olsun, aynı yükseklikten kesilmiş olsun. Dışını kaplamadan önce de kelebek şeklini vermek için önce ortadan ikiye ayırıyorsunuz pastanızı. Yuvarlak kısımları birbirini sırtlayacak şekilde yerleştiiyorsunuz. Daha sonra o yarım parçaları da üçte bir (1/3) ya da üçte iki (2/3) parçalarına göre kesiyorsunuz. Kestiğiniz alt kısımdaki parçayı azıcık eğim vererek bırakıyor ve daha sonra pastanızın dışını kaplıyorsunuz. 


Bu arada bu pasta yuvarlak pasta kekinin kesilmiş parçaları olarak neden görülmüyor onu da söyleyeyim :) Süslemesi! Üzerindeki renkli kısımlardan dolayı bir göz aldanması oluyor ve daha estetik hatlara sahip bir pasta görüntüsü veriyor. 

Afiyet olsun :) Pasta resimlerinizi Facebook sayfamıza bekliyorum :)

No comments:

Post a Comment