04 July 2013

Fırınsız Kurabiye

Merhaba,

Yine internette dolaşırken bulduğum güzel bir tarifi sizinle paylaşacağım. Açıkcası çok hoşuma gitti. Tarifin orijinalini sizinle paylaşacağım ama kendi yorumlarımı da eklemeden geçemeyeceğim. Bu sebeple sadece tarifi okuyup geçmeyin! :P




  • 2 su bardağı şeker (bence çok fazla daha az koyun)
  • 100gr yağ
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 1/2 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı fındık ezmesi
  • 1 poşet vanilya
  • 3 su bardağı işlenmemiş yulaf

Şeker, yağ, kakao ve sütü orta boy bir tencerede karıştırın. 1 dakika kadar kaynatın. 

Vanilya ile fındık ezmesini de içine katın ve fındık ezmesi eriyene kadar karıştırın. Daha sonra yulafı içine katıp iyice karışana kadar karıştırın. 

Karışımı bir kaşık yardımı ile aluminyüm folyo, yağlı kağıt üzerine dökün ve orada sertleşmesini bekleyin.

Karışım 24 tane kadar 6cm genişliğinde kurabiyeler çıkartıyor.


Şimdi gelelim benim yorumlarıma. Bu kurabiyeyi bence biraz sağlıklı hale getirmek lazım, nasıl olduğunu hemen sırayla sıralayayım. 
  1. Bende fındık ezmesi kullanılacağından o zaten tatlı ve şeker kullanılmasa dahi olur. 
  2. Yok ben illa çok tatlı istiyorum diyorsanız şeker yerine 1 adet muzu blendırdan geçirip şeker niyetine kullanabilirsiniz. 
Bu kurabiyenin güzel yanı sadece karıştır ve koy olması. Bu sebeple vaktiniz az olduğunda bunu yapmaya başvurabilirsiniz. İçindeki yulaf ile de bağırsaklara da yardımcı olmuş olacak ve aynı anda sizi tok da tutacaktır. 

Bu tatlının tarifini aşağıdaki web sayfasından buldum. Başka güzel paylaşımları da var, ilginizi çekerse buyurun bakın :)


www.lickthebowlgood.blogspot.com


Afiyet olsun! Yorumlarınızı bekliyor olacağım :)

2 comments:

  1. Merhaba,
    Ben yurtta kalıyorum ve fırınımız olmadığı için, annemin yaptığı fırınsız börek tarifini ararken bu kurabiye tarifine dek geldim. Öncelikle çok teşekkürler, çok güzel ve çok lezzetli gerçekten.
    Yalnız ölçüye harfiye uymama rağmen benimkisi bu fotoğraftaki gibi katılaşmadı. Ne kadar beklemek gerekiyor? Ya da buzdolabında mı beklediniz? Tekrar teşekkürler..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merhaba,
      Açıkcası ben benimkileri buzdolabında soğuttum ve o şekilde sertleşmelerini bekledim. Ne kadar tuttum orada hatırlamıyorum ama o şekilde gerçekleşti :) Acaba yulaf yerine yulaf ezmesi ya da tozu mu kullandınız? Belki o şekilde sıvı emme kapasitesi değişmiştir. Bilemedim...
      Ama fırınınız yok ise o zaman sağlıklı profiterol tatlısını da tavsiye ederim :) linkini paylaşıyorum http://mutlulukkaynagi.blogspot.com/2013/02/saglkl-profiterol-bir-dyt-irem-celik.html

      Delete