24 July 2013

Körili Tavuk

Merhaba Beyler Bayanlar, 

Oruçlu olup yemek düşünenler, ev hanımı olup ne yapsam derdinde olanlar, italyan yemek yemek isteyenler :) Bugün size yapımı çok basit olan bir yemeği paylaşacağım. Bu yemeği ertesi gününe misafirin varsa yarım saatte yapabilirsiniz bu sebeple kolay bir kaçamak yemeği de olabilir. Benim en sevdiğim yemeklerdendir ;)


Lazım olan malzemeleri sıralıyorum;
  • Tavuk göğsü
  • Makarna
  • Köri
  • Tereyağ
  • Süt/Krema
Aslını isterseniz lazım olan tek şey bu malzemeler ama tabi ki ne kadar baharat kullanırsanız tadını o kadar zenginleştirir ve o denle derinleştirirsiniz. Size hazırlanışını hemen anlatayım ve ne şekilde misafirlere hazırlık olarak yapabileceğinizi anlatayım. 

Öncelikle tavuk göğsünü keyfinize uygun bir şekilde kesiyorsunuz. Kimisi büyük parçalar sever kimisi küçük. Ben genellikle bir lokmada, ısırmadan yenilebilinecek boyutlarda kesiyorum ki kimse fazladan uğraşmasın. Büyük tavuk parçalarının pişmesi zaman alacaktır, küçükleri ise kuruyabilirler.

Sarımsakları ince ince kesip derince bir tavaya koyuyorum ve tereyağı ile kızartıyorum onları. Kestiğim tavuk parçalarını sarımsağın üzerine ekliyorum ve baharat bombardımanına başlıyorum. Kekik, nane, pul biber, kara biber, tuz, zerdeçal, zencefil tozu, köri. O an ruhsal halim ne ise ona uygun bollukta kullanıyorum bunları. Tavuklar iyice pişene kadar baharatın içinde karıştırıyorum ve ızgaradaki gibi hafif kararmalarını bekliyorum ki piştiklerine tam emin olayım (içine bakmak için yemek parçalamayı hiç sevmem).

Eğer misafirinize hazırlık yapıp yarın yarım saatte yemek yapıp kurtulmak istiyorsanız tavukları kesip bütün bu baharat ve sarımsak karışımını yapıp tavukları bir poşetin içine koyup dolapta gece bekletirseniz tavuğunuzu marine etmiş olursunuz ve bütün bu tatların tavuğa iyice işlemesini sağlamış olursunuz. 



Ben domates salçasının verdiği ekşiliği sevdiğim için içine iki tatlı kaşığı salça da koyuyorum ve salçanın her yere dağılmasını sağlıyorum. Salçayı attığınızda zaten tavanın içindeki kurumaya şahit olacaksınız. Bunu gördüğünüzde zevkinize ve kalori takıntınıza bağlı olarak süt veya krema kullanabilirsiniz. Krema kullanırsanız sos yoğun ve daha damak doldurucu olacaktır. Süt kullanırsanız içine un koyup koyulaştırmanız gerekebilir. 

Yaptığınız yemek aşağıdaki resimdekine benzeyecektir :) Benziyorsa doğru yoldasınız :)


Gel gelelim bence en önemli konulardan birine :) Makarna seçimi :) Aslını isterseniz bu yemeğe bir çok makarna çeşidi yakışır mesela penne, tagliatelle ve resimde kullandığım tortiglioni. Tabi ki kimse size kızmayacaktır spagetti kullanıyorsunuz diye ama bence saydığım bu makarnalara yakışıyor bu yemek. Siz de deneyin ve farklı makarna boyutları ile tanışmış olun :)

Makarnanızı paketin üzerindekine uygun olarak pişirin ve yemeği salata ile beraber servis edin. Yoğurtlu salatalar da çok güzel uyum sağlayacaktır bu yemeğe ;)




Yemeği yapın ve tadı hakkında bana yorum yazın ;) İstserseniz Twitter hesabımdan, isterseniz Mutluluk Kaynağının Facebook sayfasından bana yazabilirsiniz.

Hepinize afiyet olsun!! :)

No comments:

Post a Comment