04 March 2013

Dekoratif Pratik Bilgiler

İyi Günler,

Sizinle evinizde yapabileceğiniz elle tutulur bazısı küçük bazısı büyük fikirler paylaşacağım. Açıkcası kimisini ben de bilmiyordum ve çok ilgincime gitti. Deneyeceğim bir iki tanesi de var :) Bakalım sizler ilginç bulacak mısınız? :)



İlk şey duvara çakılmış olan çiviler çıktığında bıraktığı delikler :) Okuduğuma göre bu deliklere bildiğimiz sabunu surdukçe içini az da olsa dolduruyor ve ağzını kapattığından duvarda çakılmamış duruyor. Beyaz duvara beyaz sabun gider ama diğer renkler hakkında yorum yapamayacağım :)




İkea'dan alabileceğiniz bu çok amaçlı askıya atkılarınızı, eşarplarınızı asabilirsiniz. Bu şekilde çekmecelerde de yer kaplamayacaktır. Aynı şekilde birkaç katlı askıdan oluşan pantolon askılarını da bu amaç için kullanabilirsiniz. 







Evinizdeki dolaplarda veyahut çekmecelerde havlular baya bir yer kaplıyordur :) Bunların daha az yer kaplaması için havlularınızı üçe katlayın. Daha az yer kaplayacağından hem dolaplarınız hem de siz daha rahat edeceksiniz :) Resmin altında nasıl katlayacağınızı gösteren resimler var oradan bakın :) Akşama bunu kesinlikle uyguluyorum :)




Yine benim haberdar olmadığım ve inanılmaz pratik olan bir fikir :) Yastık kılıflarınızı, çarşafınızı ve yorgan kılıfını bir arada katlayın. Yorgan kılıfını ve yastık kılıfını çarşafın içine koyun ve o şekilde katlayın. Böylelikle hepsini ayrı ayrı aramaya gerek yok. Hepsi aynı çekmecede olsa dahi bu çok daha pratik bir çözüm :) Sevdim bu fikri!




Şimdiki yazacağım fikir ise benim daha önceden aklıma gelmeyen ve yakın zaman da gerçekleştirmek isteyip ve düşündüğüm bir fikir :) Evde ortalıkta ya da televizyon ünitesinin üzerinde internetinizin WiFi olmasını sağlayan routerlar var ise onları bunun gibi güzel kutuların içine koyabilirsiniz. Kablolarının arkadan geçmesini sağlayacağınız deliği açıktan sonra güle güle kullanın :) Bu kutuların içine kablolarını ve kendilerini sokunca hem arkasından görünmeyecek, hem kablolar toparlanmış olacak, hem de televizyon ünitesinde güzel bir süs olarak gözükecek :)



Şimdiki paylaşacağım fikri daha önce gördüğümü hatırlamıyorum ve gelecekte GARANTİ yapıyorum. Evinizdeki büyük çekmecelerden birinin üst çekmecelerini çıkartıyorsunuz, içini duvar kağıdı ile kaplıyorsunuz. Bu kağıtlar hediye paketi yaptığınız kağıtlar da olabilir. Daha sonra içine askılık koyarak ufaklığınız için kişisel bir gardırop yapmış oluyorsunuz. Farkındaysanız yanına da ayna konulmuş kendini görebilsin diye :D




Çocuklar büyüdüğünde oyuncaklarını ya hibe ederiz, ya tanıdıklara veririz ya da atarız. Kendinize ya da kız çocuğunuz var ise bu fikri uygulayabilirsiniz. Küçük bir oyuncağı uhu ile uhulayıp etrafını pul ile yapıştırıyorsunuz. Ofisinizde güzel bir süs, kızınızın odasına bir süs, evin herhangi bir yerine ekstra bir ilginçlik katacak bir şey :) İleride mutlaka yapacağım!


Artık evlerin tavanları belli bir aralığa daha çok daire sığsın diye kanunlara göre minimum ölçü ne ise ona göre yapılıyor :) Nerede yüksek tavanlar :) Evinizin tavanını daha yüksek ilizyonunu yaratmak için aşağıdaki taktiği uygulayın. Perdelerinizi tavanın dibinden başlayacak şekilde asın. Kartonpiyeri olan daireler zaten bunu yapıyorlar ama artık yeni dairelerde bunlardan yok ve herkes de istemiyor (mesela ben), bu sebeple perdelerinizi ne kadar yukarıdan asarsanız o tavan o kadar yüksek görünecektir :)



Hadi bugün de baya bir dekorasyon fikirleri paylaştım. Sizin bilip de paylaşmak istedikleriniz var ise lütfen aşağıya yorum bırakın :)

Hepinizi seviyorum... Güneşi bahane edip gülümseyin!!! :)

No comments:

Post a Comment