01 March 2013

Havuçlu Cevizli Kek

Merhabalar,

Daha önceden sözünü verdiğim havuçlu kek tarifini bugün sizinle paylaşacağım :) Yapımı gayet basit olan bu kekin tadına baktırdığım herkes çok beğendi :) Umarım siz de yaptığınızda beğenirsiniz :)



Bakalım bu keki beğenecek misiniz :) Malzemeleri aşağıdaki resimde de görebilirsiniz:



Gerekli olan malzemeler ve miktarları:


  • 4 yumurta
  • 2 su bardağı şeker 
  • 2 su bardağı un
  • 2 yemek kaşığı tarçın
  • 2 poşet vanilya
  • 1 poşet kabartma tozu
  • 1 poşet karbonat
  • 175gr ermiş yağ/margarin (ben 100gr tereyağ kullandım)
  • 3 su bardağını dolduracak kadar rendelenmiş havuç (iki büyük ve iri havuca denk gelio)
  • 2 avuç ceviz, elinizle kırın yeter  (bu kısmı isteyen yapar)
Kullanacağınız yağ miktarı kekin yumuşaklığını etkileyecektir. Yani ne kadar yağ olursa o kadar sıvısı olacaktır ve o kadar da yumuşak olacaktır. Açıkcası ben biraz daha "sıkı" olan  kekleri sevdiğim için ben yağını az tuttum. Kendimce de toplam kaloriyi düşürmüş oldum :) Sıvı yağ ile yapmadığım için katı yerine sıvı kullanacak yağın keki nasıl etkileyeceğini bilemiyorum. Ama kullanacaksanız da yarım su bardağından biraz daha fazla kullanarak sıvı yağ miktarını ölçebilirsiniz.

Ben resimde de görebildiğiniz gibi esmer şeker kullandım bu tarifimi yaparken. Esmer şeker kekimin rengini kararttı ve sanki kakaolu gibi görünmesini sağladı :) Esmer şeker beyaz olanına göre daha az işlenmiş ve beyazlatma işleminden geçmemiş olduğu için tercihimi esmerden yana kullandım. Açıkcası esmer şeker her ne kadar pahallı olsa da (normal şekere oranla) ben sağlığımı düşünüp onu kullanıyorum. Evde şeker kullanılmadığı için aldığımız şeker ancak bunun gibi pasta böreğe kullanılıyor :)

Şimdi gelelim neyi nasıl yapacağınıza. Dediğim gibi her şey çok basit :)
  1. Yumurtalar ile şekeri karıştırıyorsunuz. 
  2. Üzerine erimiş yağı döküyor ve karıştırıyorsunuz.
  3. Un, tarçın, vanilya, kabartma tozu, karbonat hepsi bir kapta karıştırılıyor. Daha sonra sıvı karışımın üzerine yavaşça eklenerek karıştırmaya devam ediyorsunuz.
  4. Her şey iyice karışınca üzerine rendelenmiş havuç ve ellerinizle kırdığınız cevizleri ekliyor ve biraz daha karıştırıyorsunuz. 
  5. Karışımı kek kalıbına döküyorsunuz. Kek kalıbının içini katı yağ ile yağlamayı unutmayın.
Fırınınızı 175 derecede ısıtıyor ve keki bunun içerisinde 40dk kadar pişiriyorsunuz. Ben pişirirken üstlü altlı ısıtma ile pervaneyi çalıştırdım. Ve benim fırınımda 40dk yeterli olmadı ben 45dk pişirdim. Peki kekin pişip pişmediğini nasıl anlarız? İÇİNE KÜRDAN BATIRARAK. Eğer kürdanınızı soktuğunuzda hemen içine batıyor ve çıkarttığınızda etrafında sıvı olarak duruyorsa kekiniz daha pişmemiştir. Dikkat ederseniz zaten ilk resimde kürdanları soktuğum yerlerin izi belli oluyor :-)

Ben 45dknın peşine fırını kapattım ve keki içinden çıkarmadım. Fırının soğumasını kek içindeyken bekledim. Yaklaşık 15dk sonra da gittim keki fırından çıkarttım :) Mükemmel koktuğu gibi mükemmel de görünüyordu. Kekim ne yazıkki fırında pişerken C oluşturacak bir şekilde çatladı :) Dediklerine göre çatlayan kekin tadı güzel olurmuş :) Gerçekten de güzeldi. Afiyetle yedik. Şekeri de fazla olmadığı için baymadı da. Yoğunluğu tıpkı benim istediğim gibiydi :) 


Açıkcası biz bu keki doğumgünü pastası yerine kullandık. Hem paradan tasarruf hemde sağlık için daha yararlı olduğu kesin :) Bu keki yapıp, üzerine kremasını koyup, meyve ile süsleyenler de çok güzel pasta yapmış olur :) Üzerine mumları koyup yaktık ve mumlar güzel duruyordu :)

Öyle yani :) Deneyip bakın bakalım ağzınızın tadına uygun mu bu kek :)

No comments:

Post a Comment