05 March 2013

Tavuklu Körili Sıcak Sandviç

İyi Akşamlar,

Mutluluk Kaynağı Facebook sayfamda resmini yayınladığım sıcak sandviçin tarifini ve yapılışını size anlatacağım :) Ben bunu genellikle yemek yapmaya vaktimin olmadığı günler, evde malzeme azalmışsa bir kaçış yemeği ya da kısacası tembellik yapıyorsam bunu yapıyorum :)Yanında da bir sürpriz paylaşım yapacağım :) Şu aralar bizim evimizde bolca ve sıkça yenilen bir şey :) 



Önce 2 kişi için hazırlanan bu sandviçin malzemeleri ile başlayalım. 
  • 1 adet tavuk göğsü
  • sarımsak
  • Süt + un ya da aynı etkiyi veren krema
  • Curry (Köri) ve istenilen herhangi baharatlar
  • 2 adet orta boy baguette ya da bir büyük alıp ikiye bölün :)


Yapılışına bakacaksak:


Tavukları çok küçük olmamakla beraber "lokum" boyutunda kestim. Yani sandviçi ısırdığınızda düşecek, ısırmanızı gerektirecek, sizi rahatsız edecek büyüklükte olmayacak boyutta kestim. Tavuklar kıyma kadar küçülmedikleri için neredeyse ekmeğin içindeki boyutu ile orantılı kesmek gerekiyor. 

İçinde baharatlar, sarımsak, tereyağı var ve tavuklar bunlarla pişirilir. 


Pişen tavukların üzerine bir miktar süt dökünüz. Üzerine hafiften un serpeceğimizden dolayı bu süt biraz daha krema kıvamına gelecek. Bu sebeple çok süt kullanmayın. Zaten eğer sulu kaldıysa birazcık daha un ekleyebilirsiniz. Ama daha kolay yolu direk olarak bir paket krema kullanmaktır, fakat kremanın da kalorisi daha yüksek olacaktır. Seçim sizin, kolaylık mı kalori mi?


Gördüğünüz gibi unu ekleyince süt daha yoğun bir kıvam alıyor. Ev hanımları zaten unu ekler eklemez bir mucize beklenmeyeceğini biliyor :) Unun yoğunluk etkisini vermesi biraz zaman alıyor :)


Bu zaman içerisinde METRO'dan (toptancı marketi diyorum ben oraya :p) aldığımız yarı pişmiş baguette'leri fırında paketinde yazdığı kurallara uygun şekilde ısıtıyorum/pişiriyorum. Çıktıklarında süper çıtır oluyorlar :) Burada önemli olan şey ekmekleri fırına sokmadan dışlarında kırılma yaşanmasın diye ekmekleri ışık hızında, akan suyun altından geçirmek :) Çeşme suyu kullanmıyorsanız elinizi ıslatın ve ekmekleri biraz pat pat diye ıslatın :) Şiddet uygulamadan :)

Daha sonra fırından çıkan taze ekmek ve pişmiş tavuklar birleşerek resimdeki güzelliği ortaya çıkartıyor :)



Bu sandviçin yanına baya bir şey güzel gidiyor; salatalık, söğüş, turşu ya da bizim Samsun usulü (annem samsunludur) soğan :) Hemen o soğanı da resimlerle paylaşıyorum. Eminim ki siz zaten ne olduğunu biliyorsunuzdur :)

Soğanı ince ince kesip üzerine bol miktarsa tuz döküyorsunuz.


Soğanı daha sonra tuz ile ellerinizle soğanı ezerek içine işletiyorsunuz.

Ezilmiş hali de bu :) Tuzla bu işlemi yaptığınızda soğanın acısını büyük miktarda almış oluyorsunuz. Ben salataya soğan koyacaksam mutlaka soğanı öldürürüm. Samsunda öldürmek deniyor :)


Daha sonra bunu sandviçin yanında ellerimizle yiyoruz walla :) Hiç çatal bıçak kullanmadan girişiyoruz :) Allahtan eşimle soğan ya da sarımsak kokusu gibi dertlerimiz yok :) Tek kötülüğü soğanın çok susatıyor olması. Gerçi suyu az içenler için süper bir etki :) Fakat soğanın kaloriyi düşürücü etkisi olduğunu da hatırlatmak isterim. 

Afiyet olsun !!! :) Yaptıklarınızın resimlerini bana yollayarak paylaşırsanız çok sevinirim :)

No comments:

Post a Comment