15 May 2013

Mezeler...

Merhaba Herkese,

Haftayı yarıladık. Bayadır sizinle benim yemeklerin yanına yaptığım basit ve hızlı mezeleri paylaşmak istiyordum :) Bunları bir misafir geldiğinde hemen 5dk da yapıyorum yemeklerin yanına. Gelin hep beraber nasıl yapıldığına bakalım...


Resimde salatam da var çünkü onunla ilgili hemen kısa bir dipnot geçmek istiyorum. Havuçları görüyorsanız şayet onlar rendelenmiş havuçlar değil. İnce ve uzunlar :) Ben havuç katacağım zaman bir salataya onların farklı olmasını seviyorum. Havucun kabuğunu soymak için kullandığımız soyucu aletini kullanarak bu havuçları elde ediyorum. Havucun boyutunun ortasından başlayarak soyucu ile katman katman soyuyorum ve direk olarak kabın içine düşürüyorum. Burada ki önemli nokta şu, havuçtan aldığınız her katmandan sonra havucu çevirmek. Aynı yerde devam ederseniz katmanlar kalınlaşır ve şekilsiz olur. İnce olmaları için yuvarlaya yuvarlaya devam edin. Havucun ucu inceldikçe zaten otomatikman arkaya doğru kayacaktır soyucu bu sebeple de aynı boy havuçlara sahip olacaksınızdır :)

Gelelim mezelere...

Benim fiks çıkarttığım mezeler için gerekli olanlar;
  • Yoğurt
  • Sarımsak
  • Közlenmiş patlıcan
  • Közlenmiş kırmızı biber
Tabiki kullanacaklarınızı siz seçebilirsiniz, miktarını ama anladığınız gibi sarımsakları ezip yoğurt ile karıştırıyorum. Her iki sebzeye yetecek miktarda yapıyorum ki iki kere uğraşmayayım. Daha sonra közlenmiş patlıcan ile kırmızı biberi yoğurt ile karıştırıyorum ve bir kayık tabağına koyup masaya koyuyorum. Genellikle misafirler tarafında süpürüp siliniyor :) Artsa bile ertesi gün siz yemeye devam edebilirsiniz :)

Hepsi bu kadar... Afiyet olsun...




No comments:

Post a Comment