30 May 2013

Mutfağınızdaki Doğal Ağrı Kesiciler

Günaydın,

Ben hap almayı sevmem ama migreni olanlar bilir ki ağrıyı belli bir yere gelmeden kesmezsen migrene dönüşür. Bu sebeple bende baş ağrılarım migrene dönüşmeden hap almak durumunda kalırım. Aldığım ilaçlar genelde baş ağrım için olur, diğer ağrılarım için ya da başka sebeplerden dolayı olabildiğince ilaçlardan kaçarım :) Sevmiyorum kısacası hap almayı :) Bu sebeple de doğal çözümleri tercih ediyorum.



Baş ağrısı için açıkcası önce bol su içerek geçirmeye çalışıyorum. Baş ağrımın susuzluktan dolayı mı olduğunu bir önceki gün içtiğim suyu düşünerek anlamaya çalışıyorum. Eğer az su tüketmişsem o zaman fazlaca su içiyorum vücudumu rahatlatmak için. 

Baş ağrım rüzgarda mı durdum? Güneş altında mı fazla bulundum gibi düşünceleri de göz önüne alıp bir sonraki sefere önlemimi almaya çalışıyorum. İnsan kendi vücudunu ne kadar tanırsa o kadar önlem alabilir. 

Gel gelelim mutfağımızda olan baharat ve sebzeleri ağrılara karşı nasıl kullanabiliriz? Aşağıda yazdığım bilgiler internette bulduğum bilgiler olduğu için hepsi ne derece doğru bilemiyorum ama herşey doğal olduğu için deneseniz de zararı olmayacağı kesin. 


Zencefil: Kas ve eklem ağrılarına iyi gelir. Şişkinliği ve tutukluğa yardımcı olur. Aynı anda bağışıklık sistemini de destekler. Zencefilin tozu satılıyor marketlerde baharat bölümünde. Eğer gerçeğini tüketemiyorsanız, tozunu yemeklerinize mutlaka ekleyin. Günde 1 tatlı kaşığı kuru tozunu tüketmeniz öneriliyor. Zencefilin içinde gingerol diye bir bileşim ağrı tetikleyici hormonların üremesini engelliyor.

Karanfil: Diş ağrısına karşı iyi gelir, ağzınıza alıp hafif ısırıp emebilirsiniz. Dişçiye hemen gidemiyorsanız karanfil sizi iki saat kadar rahatlatacaktır. Damak iltihaplanmalarına karşı da iyi gelmektedir. Ağız kokularına karşı iyi geldiği gibi yağı da gaz oluşumuna karşı yardımcı olur. Gazınız olduğunda da kullanabilirsiniz.


Sarımsak: Kulak ağrısına iyi gelir. ısıtılmış sarımsak yağından kulağınıza sabah akşam iki damla damlatarak bunu beş gün boyunca uygularsanız kulak iltihabınız geçecektir. Sarımsağın içindeki bileşenler birçok ağrıya sebep olan bakteriler için zehirdir.Sarımsak aslında her şeye iyi geliyor. Bağışıklık sistemini güçlendiriyor. Yemeklerinizin içine mutlaka koyun, tadı anlaşılmaz sevmiyor olsanız dahi ;) Sarımsak yağı satın alamıyorsanız nasıl yaparsınız? Üç diş sarımsağı bir çay bardağı zeytin yağının içine koyup iki dakika boyunca hafifçe kaynatabilirsiniz. Bu karışıp dolabınızda iki hafta dayanacaktır. 

Zerdeçal: Kronik ağrıları yatıştırmaya yarar, aldığınız aspirin ya da ibuprofenden üç kat daha etkilidir. Zerdeçal bağışıklık sistemine, astıma, hatta kansere bile iyi gelebildiği bazı araştırmalar ile gösterilmiştir. Kendim tozunu aldım, yemeklerde kullanıyorum. Kendisi turuncu olduğu için fazlasını kullanırsanız yemeklerinizin rengi değişebilir bunu unutmayarak ona göre ayarını yapabilirsiniz.



Yulaf: Endometriel ağrılara iyi gelecektir. Edometriyozu olan kadınlar her gün bir kase yulaf yiyerek altı ayda ağrılarını %60 kadar azaltmışlardır. Bilirsiniz yulaf bağırsağı hareket ettirir ve gaz ve bundan oluşabilecek ağrılara iyi gelir.

Nane (peppermint): Aslında buradaki nanenin bir türü, türkçe ismini araştırdığımda bahçe nanesi diye çevrilmiş. Kas kasılmalarına iyi gelir, onları rahatlatır. Banyonuzu su ile doldurun ve içine 10 damla Peppermint Yağı ekleyin. İçinde bulunduğunuz su kaslarınızın kasılmasına, sinirlerin yatışmasına iyi gelecektir. Nane aynı anda migrene de iyi gelmektedir. Tadı da yemeklere güzel bir aroma kattığı için yemeklerinden eksik etmeyin naneyi. 


Üzüm: Sırt ağrılarına iyi gelmektedir. İçindeki çekirdeklerle beraber yerseniz bağırsaklarınız için de iyi olacaktır.

Yaban turpu/ Bayır Turpu (Horseradish): Sinüsü ile ilgili sorun yaşayanlar kullanmalıdır. Günde bir tatlı kaşığı kadar sabah akşam sorunlarınız gidene kadar kullanılmalıdır. 

Yukarıda da belirttiğim gibi bu bilgiler internetten sağlanmıştır, kendim bu yazdığım sorunlar için denemedim. Doktorunuza gidip tavsiyte ettiği ilaçları kullanmanızı tavsiye ederim.

Bulduğum bilgiler aşağıdaki web sayfasından alınmıştır. Detaylı bilgi isterseniz bakabilirsiniz:
http://backyard-garden-101.blogspot.com/2013/05/natural-painkillers-in-your-kitchen.html

Sağlıklı Günler!

No comments:

Post a Comment