15 February 2013

Haftasonu İçin Basit Bir Topuz

İyi günler!!!! Bolca gülümseme ve güzel düşünceler yolluyorum sizlere :) 

Sizin haftasonunuzu tabiki unutmadım ve yine basit bir saç modelini size sunuyorum. Saç modelini bir kaç ay önce bende kendime yapmıştım ve rezil fotoğraflarımı sizinle aşağıda paylaşacağım :) O zamanlar bir blog yazacağımı ve bu resimleri paylaşacağımı bilseydim makyajlı ve biraz gülümseyen poz verirdim :D Neyse detaylarını aşağıda paylaşacağım :)


Bu saç nasıl yapılır? 

  1. Saç diplerinize çok yakından olmamakla beraber saç spreyi sıkıyorsunuz.
  2. İnce aralıkları olan bir tarak ile saçlarınızı krepe yapıyorsunuz, yani kabartıyorsunuz (Eğer siz de benim gibi aylardır bir tarak alamadıysanız aynı işlemi  parmaklarınızla yapabilirsiniz. Parmaklarınız tarağın dişleri görevini yapacak. Parmaklarınızı birbirine sıkıca yapıştıracak ve ellerinizi saç tutamının ucundan dibine doğru indireceksiniz.)
  3. Kafanızın tamamını kabarttıktan sonra saçlarınızın ucuna doğru bir ince lastik toka tutturun.
  4. Evinizde çin çubukları yoksa bile makyaj fırçalarınızı sarma işlemi için kullanabilirsiniz.
  5. Çubuklar saçınızda iken tel tokaları ile topuzunuzu tutturmaya çalışın. 
  6. Çubukları saçınızdan çıkarttığınızda ne kadar başarılı olduğunuzu göreceksiniz :) 
  7. Saçınızda düzeltmeler yapıp üzerine kol boyu uzaklığından sprey sıkıp saçınızı sabitleyin.




Şimdi gelelim gerçek hayata :) Öncelikle resimin kenarından köşesinden görünen havluların kusuruna bakmayın :) Bu saç modelini ben kendime uyguladığımda saçlarımı resimdeki kızın saç uzunluğunda diye aldanıp bu topuza başladım :) Ama saçının ucunu tokala ve sarmaya başla adımına gelince orada takıldım kaldım :) Saçım toka ile tutturup sarmak için kısaymış! :) Ama yarı yola geldiğim için de bende inat ettim bu modeli yapmak için :)

Saçımı çin çubukları ile de saramadım. Bende saçımı arkadan başladım çevirmeye ve o çevirdiğim tutamı yukarı tepeme doğru tuttum. Elimdeki tutamı hafifçe ters yöne çevirip bollaşmasını sağladım ve ilk resimde göründüğü gibi saçlarımı yandan topuza doğru hem hafifçe taradım hemde çevirdiğim tutamdaki saçların düz bir saç akışı ile topuz olmasını sağlamaya çalıştım :) Tamam çok uzun ve karışık bir cümle oldu ama parça parça okursanız anlarsınız tahminimce :) 

Saçım istediğim şekle girmeye başlayınca (ya da sokabildiğim şekle diyelim) topuzu tel tokaları ile tutturmaya başladım. Zaten sonuca bakarsanız pek alakalı bir topuz olmadı :) Ama en azından o resimlerle başlayıp güzel bir topuz olarak sonuçlandı. 

Şimdi bazılarınız neden bu kadar uğraşıyorsun git bir kuaföre onlar iki dakikada yapsın diye düşünüyor olabilir :) Kısaca bunun sebebini de açıklayayım. Ben yurtdışında doğup büyüdüm. Kuaföre saçlarını uçlarından aldırmak bile 75TL'den başlayan fiyatlar olduğundan topuz yaptırmayı siz düşünün. Hayat orada çok pahallı olduğu için herşeyi kendin yapıyorsun bir şekilde. Her ne kadar Türkiye'ye taşınmış olsam da 25 yılın verdiği alışkanlıkları hemen atamıyor insan :) Kısacası bu sebeple uğraştım saçlarımla :)




Bu resimleri çeken eşime de buradan teşekkür etmek istiyorum. Tarak eksikliği gibi saçlarımı arkadan gösterebilecek küçük bir aynanın da eksikliğini yaşıyoruz. O da bana saçımı her açıdan görebileyim diye bu resimleri çekmişti :) 

Sizlere de kolay gelsin eğer topuz yapmak ile uğraşacaksanız! :)

No comments:

Post a Comment