07 February 2013

Çamaşır İşaretlerinin Anlamı

Merhaba!

Biraz pratik bilgi paylaşayım dedim sizinle. Ben çamaşır yıkarken siyah ve renklileri 30 derecede yıkıyorum, beyazları da havlu ya da çamaşır olarak ayrı yıkayınca havluları 60 derecede, çamaşırları da 40 derecede yıkıyorum. Açıkçası hiç birinin etiketine bakmış değilim. Benim için değerli olan ya da hassas parçaları da kuru temizlemeye veriyorum. Ama açıkçası aşağıdaki bir kaç adet işarette göz gezdirince kuru temizlemeye verilmemesi gerekenler, kurutma yapılmaması gerekenler, hafif kurutma yapılması gerekenler diye birçok seçenek karşıma çıkınca bundan sonra bir kısmına bakarım diye tahmin ediyorum :p



Aslında çamaşırlar sadece bu işaretlerle de bitmiyor. Her kumaşın ayrı özelliklerini de bilmek gerekiyor ama bunlar da tecrübe ile öğreniliyor (yani çamaşırları mahvederek :p ya da annelerden :D ) Geçenlerde mesela kayınvalidemden neden yün pantolonun küçüldüğünü öğrendim :) Pantolonu 30 derecede yıkayıp 800 devirde sıktırmıştım. Meğersem çamaşırları sadece 30 derecede yıkamak küçülmelerini engellemeye yetmiyormuş :) Yün için sıkma devirini ne kadar az tutarsan o kadar iyiymiş. Çok sıktırma yaparsan da küçülürmüş :) Pantolona güle güle dedik ama hayat boyu unutmayacağım bir bilgi öğrenmiş oldum :)

Artık çamaşırlarınızla sorun yaşamayın diye aşağıya bir göz atın derim :)
Kolay Gelsin!

Thanks to BuzzFeed!

No comments:

Post a Comment